Vanliga Frågor och Svar

  • Home
  • Vanliga Frågor och Svar
1.Hur många besök har man rätt till per år ?

Alla våra abonnemangs kunder har fria antal besök varje år som är inkluderade i priset.

Nej, vårt vvs abonnemang har ingen bindningstid . Din prenumeration, dina villkor. Du kan till exempel prenumerera och sen avsluta efter bara 1 månad . Men vi har en känsla att du kommer gilla detta för mycket. Du kommer inse att tryggheten med ett sådant abonnemang kommer spara dig många tusenlappar per år. Bekvämligheten och tryggheten med att ha oss ett samtal bort är något som många värdesätter.

Superenkelt ! Du mailar oss och uppger ditt kundnummer samt att du vill avsluta abonnemanget, vi besvarar med vändande mail och bekräftar att det är avslutat. Du behöver inte förklara varför och svara på en massa jobbiga frågor . Men det är såklart viktigt för oss att veta varför , just för att kunna bli ännu bättre i framtiden.

Vi är övertygade om att du kommer att njuta av att ha vårt vvs abonnemang, men ifall det inte är något för dig så är det bara att avsluta det på dina villkor. Ingen risk , bara enkelhet.

Det beror på vad det är för typ av boende som du har samt vilken tid på året som ni blir kunder hos oss . Men det börjar alltid med att vi gör den första “stora” inspektionen där vi går igenom allt som står i vårt abonnemangs erbjudande, låt säga att det är under Maj månad som vi gör det första besöket . Då kan det vara en fördel att vi tex besöker er igen under september/oktober för att lufta elementen Innan vintersäsongen drar igång. Det är såklart samma abonnemangs pris som ni betalar ifall vi besöker er 1 eller 6 gånger per år. Ett annat exempel kan vara en stugägare som vi besöker under Maj, då ingår automatiskt ett besök september -oktober för att tömma vattenslangar så att de inte fryser sönder. Planen för era behov/besök sätts utav våra vvs tekniker efter det första besöket.

Vi har 5 olika typer av prisklasser och det är beroende på hur ditt boende ser ut. Följande gäller : 99:- mån för sommar stuga , 119:- mån för lägenhet , 129:-mån för radhus/kedjehus, 139:- mån för Villa . Företag och bostadsrättsföreningar, enligt offert. Självklart går det bra att betala hela beloppet som en enda års eller halvårs faktura för att slippa tänka på fakturor varje månad. Kontakta oss så hjälper vi er med det.

Låt säga att du behöver byta en wc stol, tvättställsblandare, köksblandare eller en värmepump, då kontaktar du oss via mail eller telefon så gör vi ett snabbt (kostnadsfritt) besök hos er för att titta på uppdraget och därefter lämnar vi ett fast pris så ni vet vad det kommer kosta er samt när vi kan utföra det. Vid mindre ingrepp så brukar vi lösa det samma dag eller dagen efter lite beroende på vilket material vi behöver.
Inga överraskningar,bara transparens och tydlighet.

Bra fråga ! Här skall vi försöka vara extra tydliga så inga missförstånd sker ,därav det långa svaret.

Då ingår det att vi gör utryckningen helt kostnadsfritt, vi lokaliserar skadan , ser till så att vi får stopp på läckan . Det är kostnadsfritt. Vi får stopp på läckan .
Därefter har vi en diskussion med er lite beroende på vad det är som är anledningen till vattenläckan om det tex är för att tanken på wc stolen har gått sönder av någon anledning så kommer ni få ett fast pris på att byta ut den.
Ett annat exempel är ifall det av någon anledning blir en vattenläcka i golvet under parketten ,då ingår det att vi bryter upp golvet där skadan är , eventuellt bilar i betongen för att komma åt den vattenburna golv värmen ,lokalisera skadan och ser till så att vi får stopp på vattenläckan . Det är kostnadsfritt. Men för att tex återställa parkett och gjuta nytt golv , är det inget som vi står för . Lägger vi parkett mot betalning? Nej , vi arbetar enbart med Vvs tjänster. Men vi har såklart andra företag som vi samarbetar med som vi kan rekommendera till dig, beroende på vad det är som du behöver hjälp med.

Nej , det gör det inte ! Vi har inga dolda avgifter.

Nej, det finns inga dolda avgifter. Allt som ingår i abonnemanget är tydligt angivet i avtalet.

Du kan betala årsvis via faktura eller swish, de flesta föredrar att göra det. Men du kan även betala månads, kvartals eller halvårsvis. Välj det som passar dig bäst.

 

Vid akuta situationer kan du kontakta vår kundtjänst dygnet runt genom att ringa 0720299229 så skickar vi en tekniker så snart så möjligt .

Nej, det gör det inte. Dessutom får du betala en självrisk på ett par tusen kronor så fort en skada har uppkommit. Vårt abonnemang besparar dig onödiga utgifter. Var steget före och förebygg problemen innan de uppstår.